Regulament

  1. Generalități

1.1. Acest regulament se aplică participanţilor la evenimentul „Geopark Challenge – Semimaratonul Cetăților din Țara Hațegului” ediția 2019.

1.2. „Geopark Challenge – Semimaratonul Cetăților din Țara Hațegului” este evenimentul sportiv major al Geoparcului Dinozaurilor Țara Hațegului – Geoparc Internațional UNESCO. Organizatorul ediției 2019 a evenimentului este Asociația WIld Roots, partener al Geoparcului

1.3. Probele din cadrul „Geopark Challenge – Semimaratonul cetăților din Țara Hațegului” sunt deschise tuturor doritorilor, respectând condițiile impuse de organizator.

1.4. Înscrierea participanţilor se face exclusiv prin înregistrare online pe site-ul http://geoparkchallenge.ro/formular-inscrieri/.

1.5. Prin semnarea formularului de înscriere sau bifarea căsuței corespunzătoare în timpul înregistrării online, fiecare participant:

– declară că acceptă şi înţelege termenii şi condiţiile de participare la „Geopark Challenge – Semimaratonul Cetăților din Țara Hațegului”, precum şi regulamentul competiţional;

– Cunoscând prevederile Directivei (UE) 2016/680 referitoare la protecția datelor personale, își dă acordul ca imaginea sa, sau alte date publice, precum rezultatele obţinute, clasamentele,etc. să fie folosite în materialele de promovare a evenimentului, sub formă de fotografii, afişe, filme, interviuri, etc. în mod gratuit şi necenzurat.

1.6. Organizatorul îşi rezervă dreptul de a refuza înregistrarea şi participarea la cursă, din motive obiective, a vreunui doritor.

1.7. Competiția se desfășoară pe data de 04 mai 2019.

1.8. Înscrierile se fac până pe data de 27 aprilie 2019 inclusiv.

1.9. Traseul competiției este prezentat pe site-ul evenimentului: http://geoparkchallenge.ro/traseu/

1.10. Toate probele concursului se desfășoară pe șosea.

1.11. Participanţii se pot înscrie la concurs alegând una dintre grupele de vârstă specificate la punctul 2 al acestui regulament.

1.12. Participanții se pot înscrie la maxim două probe de concurs cu condiția să achite taxa de participare aferentă ambelor probe.

  1. Probe de concurs:

Semimaraton :

Lungime: 21.2 km  (alergare)

Categorii:

Masculin – 18-29 ani; 30-39 ani; 40-49 ani; +50 ani

Feminin   – 18-29 ani; 30-39 ani; 40-49 ani; +50 ani

10K:

Lungime: 10 km (alergare)

Categorii:

Masculin – 18-29 ani; 30-39 ani; 40-49 ani; +50 ani

Feminin   – 18-29 ani; 30-39 ani; 40-49 ani; +50 ani

Ştafetă:

Lungime: 4 x 5.05 km  total: 21.2km (alergare)

Categorii: Open 

Vârsta:  Peste 18 ani

Duatlon:

Lungime:  21.2 km – Primii 10 km alergare și următorii 11.2km pe – bicicletă

Categorii:

Masculin – 18-29 ani; 30-39 ani; 40-49 ani; +50 ani

Feminin   – 18-29 ani; 30-39 ani; 40-49 ani; +50 ani

Crosul Copiilor:

Lungime: 1km (alergare)

Categorii:

Masculin – 6-8 ani; 9-11 ani; 12-14 ani; 15-17 ani;

Feminin   – 6-8 ani; 9-11 ani; 12-14 ani; 15-17 ani;

  1. Obligaţiile participanţilor

3.1. Participarea la „Geopark Challenge – Semimaratonul Cetăților din Țara Hațegului” se face pe propria răspundere, în deplină cunoştinţă a capacității de a participa la eveniment şi a stării de sănătate fizică şi mentală.

3.2. Fiecare participant este responsabil pentru propria securitate şi siguranţă. Organizatorii, partenerii, sponsorii, voluntarii şi personalul care participă la organizarea evenimentului nu sunt responsabili pentru orice fel de rănire, deces sau pagube de orice natură care pot surveni în timpul sau ca urmare a desfăşurării evenimentului.

3.3. Este recomandat ca participanţii să dispună de asigurare în caz de accidente, valabilă pentru competiții sportive.

3.4. Participanţii au obligaţia de a asculta şi de a respecta indicaţiile/instrucţiunile organizatorului şi ale personalului de concurs.

3.5. Organizatorul poate interzice luarea startului sau continuarea cursei pentru orice participant dacă acesta se prezintă în stare de ebrietate, este sub efectul substanţelor halucinogene sau prezintă semne de slăbiciune sau epuizare fizică sau psihică.

3.6. Timpul limită pentru proba de Semimaraton şi pentru proba de Ștafetă  este de 3:30h de la startul oficial; pentru proba Duatlon 2:30h de la startul oficial; pentru proba 10K  este de 1:40h; pentru proba Crosul Copiilor este de 30min de la startul oficial. Alergătorii care ajung la sosire după acest interval de timp nu vor fi incluși în clasament.

3.7. Organizatorii și arbitrii au dreptul de a opri din cursă un concurent care nu are șanse rezonabile să termine în timpul limită una dintre curse.

  1. Taxa de participare

4.1. Taxa de participare se plăteşte exclusiv online, cu cardul, pe site-ul evenimentului: http://geoparkchallenge.ro/, după efectuarea înregistrării la una dintre probele de concurs.

4.2. Înregistrările online se deschid la data şi ora prevăzută de organizator și anunțată pe site-ul evenimentului: http://geoparkchallenge.ro/formular-inscrieri/ .

4.3. Taxa de participare este:

a) Semimaraton :

Participanții înscriși până în data de 14 aprilie inclusiv plătesc 70 lei; participanții înscriși din data de   15 aprilie pâna în data de 21 aprilie inclusiv plătesc 80 lei și participanții înscriși din data de  22 aprilie până în data de 27 aprilie ora 23:59 plătesc 100 lei

b) 10K:

Participanții înscriși până în data de 14 aprilie inclusiv plătesc 70 lei; participanții înscriși din data de   15 aprilie pâna în data de 21 aprilie inclusiv plătesc 80 lei și participanții înscriși din data de  22 aprilie până în data de 27 aprilie ora 23:59 plătesc 100 lei

c) Ștafetă (echipă de 4 persoane):

Participanții înscriși până în data de 14 aprilie inclusiv plătesc 280 lei/echipă; participanții înscriși din data de  15 aprilie până în data de 21 aprilie inclusiv plătesc 320 lei/echipă și participanții înscriși din data de  22 aprilie până în data de 27 aprilie ora 23:59 plătesc 400 lei/echipă

d) Duatlon :

Participanții înscriși până în data de 14 aprilie inclusiv plătesc 70 lei; participanții înscriși din data de   15 aprilie până în data de 21 aprilie inclusiv plătesc 80 lei  și participanții înscriși din data de  22 aprilie până în data de 27 aprilie ora 23:59 plătesc 100 lei

e) Crosul Copiilor

Participarea la Crosul Copiilor este gratuită.

f) organizatorul îşi rezervă dreptul de a oferi cupon de reducere valabil la plata taxei de participare pentru voluntari, angajaţii Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului şi pentru participanţii recomandaţi de sponsori.

4.4 Atenție!​ Neplata taxei în trei zile lucrătoare de la efectuarea înscrierii duce la anularea înregistrării, dar cu posibilitatea unei înscrieri ulterioare.

4.5. În caz de neprezentare la start, abandon sau retragere din orice motiv, taxa de participare nu se returnează.

4.6. În cazul anulării competiţiei în situație de forţă majoră sau din motive care nu depind de organizator, taxa de înscriere nu se returnează. Organizatorul nu va suporta în nici un fel costurile adiacente (transport, cazare, masă, etc.) ale participanţilor.

  1. Pachetul de înscriere (kit-ul de participare)

a) număr de concurs;

b) cip de cronometrare;

c) diplomă de participare;

d) medalie de „Finisher”, la finalizarea probei pentru care au optat;

e) buff personalizat;

f) baton energizant;

g) sticlă de apa;

h) acces la punctele de hidratare;

i) revitalizare în zona de Start/Sosire;

j) fotografii facute în timpul competiției și la festivitatea de premiere;

k) clasament online;

l) ambulanță.

  1. Categorii şi clasament

6.1. Participanţii cu vârsta peste 18 ani se pot înregistra la următoarele probe:

a) Semimaraton – 21.2 Km (alergare)

b) 10k – 10 km (alergare)

c) Ștafetă – 4×5.3Km total 21.2 km (alergare)

d) Duatlon- 21.2 Km ( primii 10 km alergare, următorii 11.2km pe bicicletă)

6.2. Participanţii cu vârsta cuprinsă între 6 și 17 ani se pot înregistra la proba:

a) Crosul Copiilor – 1km (alergare)

6.3. Se vor face clasamente pentru probele de Semimaraton, Ștafetă, 10k, Duatlon si Crosul copiilor (sunt considerate curse competitive).

6.4. Se premiază primii 3 clasați la probele Semimaraton, 10k, Duatlon, Crosul copiilor  și primele 3 echipe la proba de Ștafetă.

6.5. Toţi participanţii vor primi diplomă de participare.

6.6. Alergătorii care nu vor trece prin toate punctele de control vor fi descalificați automat.

6.7. Particpanţi care încheie proba de concurs la care s-au înscris vor primi medalie de „Finisher”

6.8. Echipele participante la proba de Ștafetă pot fi formate din: echipe masculine, echipe feminine sau echipe mixte.

  1. Proceduri de concurs

7.1. Numărul de concurs:

Numărul de concurs trebuie montat pe partea din față a tricoului şi trebuie să fie vizibil pe tot timpul concursului. În caz de abandon, numărul trebuie predat la punctul de control unde se anunţă retragerea din concurs.

7.2. Startul:

Startul se va da la data şi ora stabilite de organizator şi anunţate pe site-ul competiţiei. Localizarea zonei de start va fi publicată pe pagina oficială.

7.3. Retragerea din concurs/Abandonul:

a) Retragerea din concurs din alt motiv decât cel de accident se poate face doar la punctele de control sau zona start/sosire. Concurentul care nu mai poate sau nu doreşte să continue concursul are obligaţia să se deplaseze până la cel mai apropiat punct de control sau la punctul de start/sosire, unde va preda numărul de concurs şi va fi considerat retras.

b) Concurenții care se deplasează mai încet au obligația de a fi atenți, pentru a face loc celor care vin din spate și care doresc și pot să îi depășească.

7.4.  Înscrierea la problele de concurs:

Concurenții se pot înscrie online la oricare dintre probele de concurs menționate mai sus sau la maxim două probe de concurs. 

Cele două probe de concurs la care pot participa concomitent sunt următoarele:

a) Semimaraton + Ștafetă – cu condiția să fie primul concurent care aleargă la proba de Ștafetă;

b) 10k + Ștafetă – cu condiția să fie primul concurent care aleargă la proba de Ștafetă;

c) Duatlon + Ștafetă – cu condiția să fie primul concurent care aleargă la proba de  Ștafetă;

d) Duatlon + 10k  

 În această situație concurentul  este nevoit să achite taxa de participare aferentă ambelor probe de concurs la care s-a înscris și va primi:  două numere de concurs, două kit-uri de participare și este obligat să lase la primul checkpoint (care va fi și punctul de schimbare al ștafetei) numărul de concurs aferent probei de Ștafetă sau la cel de-al doilea checkpoint (care va fi si finish-ul probei 10k) numărul de concurs aferent probei 10k.

  1. Protecţia mediului înconjurător

8.1. Este strict interzisă aruncarea deşeurilor de orice fel, în orice loc de pe traseu, în afara celor amenajate sau la punctele de control.

8.2. Cei care nu respectă această regulă vor fi descalificaţi.

  1. Echipament obligatoriu

9.1. Următorul echipament este obligatoriu pentru fiecare participant care va fi prezent la start: pantofi de alergare, echipament sportiv, număr de concurs (pus la dispoziţie de către organizator).

  1. Reclamaţii/Contestaţii

10.1. Reclamațiile şi contestațiile se depun în scris comitetului de concurs în decurs de o oră de la închiderea oficială a cursei.

  1. Modificarea traseului, alte decizii privind desfăşurarea concursului

11.1. Organizatorul poate modifica oricând traseul sau poate anula/opri competiția dacă aceasta nu se poate desfășura în condiții de siguranță.

11.2. Organizatorul îşi rezervă dreptul de a anula una sau mai multe probe din concurs dacă numărul sportivilor înscrişi este mai mic de 5 (cinci) participanţi pe categorie la proba: Semimaraton, 10k, Duatlon sau Crosul Copiilor şi mai putin de 3 echipe la proba de Ştafetă. În această situaţie organizatorul se obligă să le ofere concurenţilor posibilitatea să se înscrie la o altă probă de concurs sau să le returneze taxa de participare.

11.3. Organizatorul își rezervă dreptul de a aduce modificări asupra informațiilor afișate pe site, a regulamentului sau a programului, etc. Aceste modificări vor fi aduse la cunoștința participanților cu minim 5 zile înaintea  începerii concursului în cazul informațiilor afișate pe site-ul competiţiei sau cel târziu la preluarea numerelor de concurs pentru informații privind programul cursei.

11.4.  Orice decizie va fi luată de comitetul de concurs sau de directorul de concurs.

11.5. Prin completarea formularului de înscriere, fiecare participant își exprimă acordul ca numele și localitatea de domiciliu să să fie făcut publice în clasamente. Datele oferite de participanți vor fi folosite de organizatori strict pentru promovarea evenimentului, prin intermediul campaniilor de informare derulate în acest scop. Orice alte date personale în afara numelui vor fi făcute publice doar pe baza acordului scris al participantului. Prin completarea formularului de înscriere, fiecare participant își exprimă acordul ca numele să  fie făcut public în clasamente. Datele oferite de participanți vor fi folosite de organizatori strict pentru promovarea evenimentului, prin intermediul campaniilor de informare derulate în acest scop. Orice alte date personale în afara numelui vor fi făcute publice doar pe baza acordului scris al participantului.

11.6. În conformitate cu legislația în vigoare, Organizatorii vor face publice numele câștigătorilor și premiile acordate în cadrul acestei competiții. Lista câștigătorilor va fi publicată pe site-urile oficiale.

11.7. Organizatorii se obligă, de asemenea, să respecte prevederile Legii nr. 677/2001 privind protecția datelor cu caracter personal.

11.8. Ca atare, Organizatorii se angajează să păstreze confidențialitatea datelor cu caracter personal ale participanților/câștigătorilor la prezenta competiție și să le utilizeze conform prezentului Regulament, al declarației participanților pe propria răspundere și legislației în vigoare.

  1. Condiții de participare

12.1.Condiț̦iile pe care fiecare alergător trebuie să le îndeplinească pentru a participa la una dintre probele: Semimaraton, 10K, Ștafetă, Duatlon și pentru a primi kitul de concurs:

a) să aibă cel puțin 18 ani împliniți în ziua cursei.

b) să plătească taxa de înscriere.

c) să prezinte un act de identitate valid pentru verificare.

d) să își asume responsabilitatea pentru participarea sa la cursă. Organizatorul nu poate fi responsabil pentru nici un fel de accident sau pagubă pe care alergătorul le-ar putea întâmpina în timpul competiției.

12.2.  Condițiile pe care fiecare alergător trebuie să le îndeplinească pentru a participa la proba  Crosul  Copiilor și pentru a primi kitul de concurs:

a) să aibă cel puțin 6 ani împliniți în ziua cursei.

b) să prezinte fișa semnată cu acordul părinților care  să își asume responsabilitatea pentru participarea sa la cursă. Organizatorul nu poate fi responsabil pentru nici un fel de accident sau pagubă pe care alergătorul le-ar putea întâmpina în timpul competiției.

c) să fie însoțit de un adult sau de profesorul de sport îndrumător la masa de validare/înscriere.

d) să prezinte un act de identitate valid pentru verificare (carte de identitate sau certificat de naștere)

12.3. Alergătorii înscriși pentru validare şi primirea numărului de concurs vor prezenta documentul de identitate în original (organizatorii îl verifică și îl înapoiază imediat posesorului).

  1. Condiții administrative.

13.1 Puncte de hidratare

Conform regulamentelor  internaționale va fi amplasat  câte un punct de hidratare (apă plată, fructe, glucoză, etc…) la fiecare 5 km și în zona Start/Finish. Participanții sunt rugați să arunce sticlele și paharele de plastic în zonele special amenajate din apropierea punctelor de hidratare pentru a înlesni procesul de curățenie.

13.2 Prim ajutor – Retragere

Punctele de Prim Ajutor vor fi asigurate de o ambulantă contractată de  către organizatori. Aceasta va fi  poziționată în zona de Start  și va urma  concurenții pe traseu  până la Finish. Ea va fi  anunțată de arbitrii de pe traseu în cazul acccidentării alergătorilor pe circuit și va merge de  urgență să ridice accidentații. Alergătorii care s-au retras din cursă sunt  rugați să-și anunțe retragerea la arbitrii de traseu sau  dacă ajung  în zona Start/Finish la arbitrii din această zonă.